top of page

"בדרך העולה לירושלים" | על נופיה המדהימים והזכות לגור בה, בהשראת שירו של יורם טהר-לב ז"ל


מבט על ירושלים בשקיעה
מבט מדהים על ירושלים בשקיעה

יורם טהר-לב המשורר, הסופר, הפזמונאי שנחשב לאחד ממעצבי הזהות והאתוס של הזהות הישראלית נפטר השנה. הוא כתב קרוב ל 1000 שירים!!! יורם טהר לב נולד בקיבוץ יגור ואחד משיריו המפורסמים ביותר הוא השיר 'ההר הירוק תמיד' שנכתב על ילדותו מול הכרמל שלרגליו שוכן קיבוץ יגור. שיר נוסף שלו פחות מוכר לדעתי הוא "בדרך העולה לירושלים".


בדרך העולה לירושלים, מילים: יורם טהר-לב.

סמטאות העיר העתיקה בירושלים
סמטאות העיר העתיקה בירושלים

"בדרך העולה לירושלים

עוד אפשר לראות הרחק הרחק בוסתן.

טרסה עתיקה, עצי אלון וזית,

שבילי הרים ומנזרים, צינה של מעיין.


עת יום חדש מאיר את חומותיה

- מראה של כרך ענק צומח לאיטו.

סיפרו את הגנים, פסגו ארמונותיה

גני פסלים ומגדלים ויופי אין כמותו.


והנשמה עודה הומה ירושלים

והנשמה עוד תהלל הללויה

והנשמה עודה הומה ירושלים

נסתרת וגלויה - הללויה.


עת לילה יאפיל ירושלים

- אור שבעת ימים על העולם כולו

ושרשרות האור קושרות את השמיים

אל החומות, אל הר רמות ועד אחרי גילה.


בדרך העולה לירושלים

כל אחד מוצא את הנתיב שלו

לכל אחד ישנה פיסת ירושלים

אותה ישא בכל מסע, עמוק בתרמילו.


והנשמה עודה הומה ירושלים"...


היום בדרכי לדיור מוגן רמת תמיר, חשתי ממש את מה שיורם טהר-לב כתב. מראות של בוסתן וטרסה עתיקה בליפתא. שרשראות של אור הקושרות את ירושלים אל החומות, אל הר רמות ועד אחרי גילה, כשהר רמות ממש מולנו כאן ברמת תמיר. בדרך העולה לירושלים כל אחד מוצא את הנתיב שלו.


הדיירים שלנו ברמת תמיר מגיעים ממקומות שונים בארץ, ולעיתים קרובות ממקומות שונים בעולם. למבוגרים שביניהם, יוצאי השואה, ירושלים היתה חלום רחוק. או כמו שאמר לי אחד הדיירים, "ברמת תמיר בירושלים אני חי את החלום". מי היה מאמין שילד יהודי קטן ורעב רדוף ומיוסר יזכה לחיות בירושלים ולזכות במשפחה ענפה ומפוארת כאן בעיר הקודש.


דיירת אחרת סיפרה לי שכל חייה נדדה בין מקומות שונים בעולם. הרבה שנים היא חיה ברווחה גדולה בארצות הברית. אך משזכתה להתגורר בירושלים היא יכולה לומר שאין מקום יפה ומרגש כמו ירושלים. אני מרגישה, היא אמרה, כמו ילדה קטנה מתלהבת ונפעמת מנופיה.


אשרינו שזכינו להיות בין תושביה ולקיים את דברי הנביא זכריה "עוד ישבו זקנים וזקנות… ברחובות ירושלים ואיש משענתו בידו מרוב ימים... ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות... משחקים ברחובותיה" צריך להגיע לרמת תמיר (בימים ללא קורונה) ולראות את הילדים, הנכדים והנינים מגיעים לבקר את סבא וסבתא כדי לחוש, לשמוח ולהתרגש מנבואת הנביא זכריה. אשרינו שזכינו, ובעזרת ה' עד לגאולה השלמה, אמן!



מוגש ע"י רמת תמיר - דיור מוגן בירושלים


156 צפיות
bottom of page