top of page

צינון או שפעת? | כך תזהו נכון את תסמיני החורף

רחל לוק, אחות במרפאת רמת תמיר. היא פורטת כאן מניסיונה העשיר על מגוון תסמיני חורף, איך ניתן לזהות אותם וגם מתי כדאי לגשת לרופא


צינון ושפעת, כך נדע לזהות את תסמיני החורף

תסמינים של הצטננות

הסימנים הבאים - התעטשויות, נזלת, גודש באף, כאב גרון וכאב ראש הם חלק מהתסמינים האופייניים להצטננות שמקורה 'ויראלי' אבל לא רק. לעיתים מדובר במחלה שמצריכה טיפול והתייחסות רפואית כדי שתוכלו לחזור לאיתנכם.


איך נזהה שלא מדובר ב'רק הצטננות'?

אם אתם עם חום גבוה למעלה מ- 3 ימים - ייתכן ומדובר במחלה קצת יותר מורכבת ולא רק הצטננות. חום של מעל 38 מעלות צלזיוס הוא בעצם 'ביטוח' של מערכת ההגנה של הגוף כאשר היא מתמודדת עם תוקפים שונים כמו נגיפים וחיידקים, כשבדרך כלל היא מתגברת עליהם בתוך שלושה ימים והחום יורד בחזרה. בקרב מבוגרים - כאשר החום הגבוה לא יורד בתוך שלושה ימים יתכן וקיים זיהום נוסף שהגוף לא מצליח להתגבר עליו.


במידה ואתם חווים בנוסף אחד או יותר מהתסמינים הבאים: קשיי נשימה, קוצר נשימה, כאבים בחזה, אובדן דיבור או תנועה - פנו מיד לטיפול רפואי!


רחל לוק, אחות בדיור מוגן רמת תמיר
רחל לוק, אחות בדיור מוגן רמת תמיר

תסמינים נוספים:

נזלת וגודש באף, כשרוב התסמינים אמורים לחלוף בתוך 5 ימים. כאבי בטן ובחילות אינם תופעות נלוות להצטננות ולכן כשהם מופיעים יחד עם הצטננות זה עלול לאותת על מחלה חמורה יותר.


כאב בכל הגוף - אם אתם חווים כאב בכל הגוף, כנראה שמדובר בשפעת.

כאב ראש חזק - עלול להצביע על 'סינוסיטיס'.

שיעול - הוא בדרך כלל סימפטום נורמלי, אך אם הוא מלווה בצפצוף (שריקה) זהו סימן להיצרות דרכי הנשימה.


נשמח לשמוע מניסיונכם על "תרופות סבתא" שעזרו לעבור את החורף בקלות.


אנו מאחלים לכם לעבור את החורף בשמחה ובקלות. אגב, ידעתם ששמחה מחזקת את המערכת החיסונית? ועל כך במאמר הבא. חורף בריא ושמח!



מוגש על ידי - רמת תמיר דיור מוגן בירושלים


116 צפיות
bottom of page